onsdag 13. februar 2013

Vinter ute ...(litt)vår inne.....

 Selv om man flørter litt med våren inne er det dette som er realiteten ute...Kaldt og vinterhvitt!
Slik må vi nok ha det en god stund til ,ikke så mye å gjøre med nettopp det..Men det går greit det og jeg har gjort noen vinterbilder ute i dag.Alt takket være det "nye"ullteppet jeg har kjøpt meg i en bruktbutikk.Disse er bare så varme å gode og med en vask så blir det helt topp.
 Mønsteret og fargene er så lune og behagelig synes jeg.Klart det måtte få bli med!

 Mitt også siste funn er disse nesten hundre år gamle gafflene med et nydelig monogram. "S" står det og bak er det gravert inn "24/12/16...he,he litt av en dato.Noen som ble glad den julaften for nesten hundre år siden....:)
 Den broderte "S`n" ved siden disse gafflene broderte vår farmor .Samme stil som dere ser...Vakkert! gjorde de det på den tiden:)
 En grønn gammel flaske ble det også...herlig og vårlig mot mitt gamle grønne porselen:)

 Disse fortjener en puss...snart:)



                             KLEMMER FRA VIBEKE

9 kommentarer:

  1. Skönt att se att det är fler än jag som är förtjust i lärkkottar. Finns det något vackrare? Som små, små bruna rosor.
    Här är det väldigt mycket vinter ute. Fick ytterligare 1 dm snö idag. Tyckte att det räckte med den meter vi hade sedan tidigare ;-)

    Kram

    SvarSlett
  2. Hei igjen!
    Må sei eg er så glad for at eg kom over bloggen din!!
    Utruleg flotte og inspirerende bilder du viser!!!

    Digga det røde innslaget i forje innlegg også!!
    Er sjølv kjempe svak for det døde og kvitprikka!!!

    Nydelig bestikk, du kan drøye med pussen, var veldig sjarmerande slik dei var ;0)

    Fin dag til deg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Heisann!

    Jeg ble helt nostalgisk jeg når jeg fikk se disse bildene. Farmor hadde et veldig likt teppe som du har skaffet deg, så tankene gikk rett til henne. Nydelige bilder som alltid :)
    Klem,anette

    SvarSlett
  4. Åååå, nydelige bilder og for et flott teppe :)

    Ha en fin kveld, nyt livet og kos deg!

    Klem ;)

    SvarSlett
  5. Fint tæppe du fandt dig. Dejlige opstilling udendørs med de forskellige grene og lygten. Skønt med forår indendørs.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have
    http://frupedersenshave.blogspot.dk/

    SvarSlett
  6. For noen herlige vakre vinterbilder med nydelige detaljer og tekstiler:)
    Hvor får du tak på alle disse herlige tingene dine:):):)
    Inne bildene er jo bare nydelige og jeg som deg elsker gamle flasker:)
    Nydelig
    Love It vennen:)
    Fortsatt herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. What a great job! I love Nordic style and I really like your home... I will follow you with pleasure! I can dream with your pictures! It's nice to see the winter outside and spring blooming indoors! I love your ladder, silverware and vintage bottles!
    Michela

    SvarSlett
  8. Vilket härligt täcke du har hittat.
    Ja så är det ju, inne förbereder vi os inför våren men ute är det fortfarande isig kallt och vitt.
    Vi människor vill skynda naturen alldeles för snabbt fram:)
    Ha en mysig Alla Hjärtans Dag i morgon.
    Kram Gerda

    SvarSlett