søndag 7. desember 2014

Inspirerende ventetid.....

Så er snart en gledesfull helg straks forbi, her har vi nemlig vært på noe vi har hatt lyst til lenge...men aldri tatt hos tid til. Vi har vært på JUL I LISEBERG i Gøteborg. En herlig julete opplevelse som hele familien satt pris på...så nå er alle fulle av juleinspirasjon her hjemme og julen er virkelig på god vei inn i hver en krok i vårt hus. Pepperkakehus er på plass, ja hvertfall et lite fjøs er ferdig med "tre bukken bruse"inspirert i år :) Det store pepperkakehuset bød på flere utfordringer i år desverre, og er allrede under restaurering,hi,hi.....men det er nok snart klar for visning..:)

Polkagrise sukkertøy i alle varianter ble med hjem fra Gøteborg . Klart det må vises fram og glede oss :)
Et gran har flyttet inn i en krok på kjøkkenet og skaper litt julemagi her hos oss.....:)



I dag har jeg kost meg med å pynte året pepperkaker med glasur. Jeg har ikke brukt kakesprøyte i år...den var sporløst forsvunnet. Så da ble den gode gamle plastposen....men det gikk greit og så lenge glasuren er god så blir resultatet stort sett bra. Jeg bruker vann og litt eggehvite i glasuren.







 Så må vi ta med noen magiske bilder fra vakre Liseberg....lurer på hvor mange lys som har gått til for å skape slik magi ?

 Et koselig gammeldags julekor lagde stemning på denne kvelden.




 Koselige boder med masse godt.....:)

Dette ja virkelig mersmak og neste år  ønsker vi en tur til et nytt slikt julemarked...det er jo nok å ta av i Europa har vi fått med oss :)

Min nest siste helg i butikken har det også vært, og igjen har det vært godt besøkt....Tenk neste helg er det aller siste gang jeg er i butikken min....Blir nok en litt vemodig neste søndag men tviler fortsatt ikke på mitt valg :)
Ønsker alle en ny fin desember uke!

                                                                KLEM VIBEKE

10 kommentarer:

  1. Så nydelig hos deg, vakkert på kjøkken, kjenner pepperkake duften helt hit,
    Vi å har opplevd liseberg sitt julemarked for noen år siden, så vakkert en opplevelse,
    Har lyst å prøve London å,
    Ha en fin dag,
    Klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. åå, jeg er helt forelska i det vesle pepperkakehuset ditt! Så nydelig :D

    Takk for at jeg fikk låne bilder til bloggposten om blogger med inspirerende juledekorasjoner. Nå er den publisert, jeg håper det kan bringe noen nye lesere inn til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tuuusen takk for et flott innlegg Anne :) Virkelig mange dyktige og vakre blogger du hadde samlet sammen. Stort for meg å havne i et slikt godt selskap :) Klemmer

      Slett
  3. Herlige bilder, nydelig inspirasjon hos deg, den hylla er jo bare så flott! Det ser helt mahisk flott ut i Liseberg, jeg har vært i Tivoli i København, kan absolutt anbefales! Det var der jeg lærte at det fint kan plantes svibler ute til jul, har hatt noen i krukker ute hvert år siden.......
    Lykke til med siste åpningsdag i butikken!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett
  4. Dear Vibeke, the pictures are so beautyful. I love your gingherbread house and the cookies.
    Greetings Karina

    SvarSlett
  5. What a lovely trip! Your cookies look delicious!

    SvarSlett
  6. Du plejer at lave de flotteste peberkagehuse og kager. Også i år har du gjort det.

    SvarSlett
  7. ihre lebkuchen sind wahre meisterwerke!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  8. Your cookies are beautiful! I found your blog through Pinterest, but I'm right here in Gothenburg. I read that there are 5 million lights at Liseberg, and I believe it. :) Merry Christmas!

    SvarSlett